בישול בשטח לקבוצה: כך תעשו את זה נכון

בישול שטח לקבוצה

כפי שאתם יכולים להבין מהעובדה שיצרנו את האתר הזה, אין דבר שאנחנו יותר אוהבים לעשות מאשר טיול של כמה ימים או קמפינג עם חברים ובני משפחה. אבל כשאתה מטייל בקבוצה גדולה, הנושא של בישול בשטח לקבוצה הופך לנושא שראוי לדבר עליו.

כגודל הקבוצה, גודל כאב הראש. קמפינג קבוצתי גם דורש יותר תכנון מאשר טיול עם קבוצה קטנה: תיאום לוחות זמנים, סידור רכבים, ציוד מטיילים ושאר לוגיסטיקות – וכמובן תכנון תפריט מלא וטעים של ארוחות קבוצתיות.

בהתחלה, המחשבה על תיאום ארוחה לקבוצת מטיילים גדולה יכולה להיות מעיקה. אילו ארוחות מהירות, פשוטות וטעימות אפשר להכין לכל הקבוצה – ועוד כאלו שאפשר להכין באמצעות מדורה או ציוד בישול שטח בסיסי יותר?

למרבה המזל, בישול בשטח לקבוצות לא חייב להיות מסובך. הנה כמה טיפים שיספקו לכם קצת קצת השראה ויעזרו לכם להתחיל.

טיפים לבישול בשטח לקבוצה

בישול בשטח עבור קבוצה גדולה שונה מבישול עבור קומץ אנשים. הכינו את עצמכם לחוויה מוצלחת באמצעות תכנון קפדני, הכנה מראש ושאילת שאלות. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור תפריט של ארוחות שטח קלות ומהנות:

1. הכנה מראש

כדי לעזור לטיול שלכם להתנהל בצורה חלקה ככל האפשר, הכינו לפני כן כמה שיותר מרכיבים או ארוחות.

ניתן להכין כמה מארוחות השטח הטובות ביותר עוד לפני שאתם עוזבים את הבית. לדוגמה, אם אתה רוצים לפתוח את הבוקר עם פנקייקים אווריריים לארוחת בוקר בוקר, אתם יכולים להכין את הבלילה כמה ימים לפני. ארזו אותה בבקבוק סגור בצידנית מקוררת והביאו אותה לשטח – כל מה שאתם תצטרכו לעשות זה לחמם מחבת על המדורה או הגזיה ולשים עליה קצת מהבלילה, והריח כבר ימשוך את שאר חברי הקבוצה לסביבה.

לקריאה נוספת – גזיה מומלצת: המדריך השלם לבחירת הגזיה המושלמת

2. שאלו על אלרגיות למזון

לפני שאתם מתכננים את התפריט שלכם, בדקו עם חברי הקבוצה לגבי אלרגיות למזון או העדפות תזונתיות – הדבר האחרון שאתם רוצים הוא לסחוב אתכם אוכל לשטח או להכין אותו רק כדי לגלות שמישהו מהחברים בקבוצה לא יכול לאכול אתכם.

ליתר ביטחון, נסו לתכנן ארוחות ללא אלרגנים נפוצים כמו בוטנים או פולי סויה. כמו כן, שקלו, במידת האפשר מבחינת משקל, להביא חלופות שונות כמו למשל לחם ללא גלוטן לצד הכיכר הרגילה, או לוודא שיש אופציות צמחוניות וטבעוניות למי שמקפיד על כך.

3. תכננו מראש תפריטים יומיים

בזמן שאתם בקמפינג, הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות הוא למצוא את עצמכם במצב בו אתם צריכים לאלתר ארוחה מעכשיו לעכשיו, עם מצרכים חלקיים. טיול עם קבוצה גדולה הוא לעתים קרובות חוויה נעימה וכיפית, אבל לפעמים היא גם יכולה לעשות קצת כאב ראש ולהצריך איזון בין הרבה דעות ורצונות שונים.

כדי לפשט את הטיול, תכננו תפריטים יומיים מבעוד מועד – דעו איזה אוכל אתם אוכלים באילו ימים. זה יעזור לייעל את הכנת הארוחה והבישול, וכאשר מספר אנשים יגיעו אליכם עם השאלה “מה יש לארוחת ערב”, תהיה לכם תשובה מוכנה עבורם.

4. חלקו משימות

בזמן שאתם מתכננים את התפריט לטיול שלכם, נסו לחלק משימות לאנשים שונים בקבוצה.

בקשו מאנשים אחרים בקבוצה להביא מאכלים מסוימים או להכין ארוחות. זה יקטין את העומס עליכם, וזה יעזור ליצור אווירה שיתופית יותר לטיול. יום או יומיים לפני היציאה לדרך, בדקו עם האנשים וודאו שהם מבצעים את החלק שלהם – תקשורת ברורה היא חיונית כדי למנוע תקלות.

5. אל תשכחו סכו”ם

זו טעות קלה וקלאסית – כולם מגיעים לקמפינג, מקימים את האוהלים ומתחילים להכין ארוחת ערב, רק כדי לגלות שאף אחד לא זכר להביא צלחות או סכו”ם.

הקפידו לארוז מספיק כלים לכל הקבוצה, יחד עם מספיק מפיות, כוסות וצלחות. נסו לקחת קצת יותר ממה שנראה לכם במבט ראשון – אנשים נוטים להשתמש בכמה כלים במהלך יום או ארוחה.

סיר בישול בשטח

מתכוני שטח מומלצים לקבוצה

למצוא ארוחות קמפינג טעימות לקבוצות גדולות זה לא תמיד פשוט. נכון, תמיד אפשר לקחת קיסם ולצלות נקניקיות או מרשמלו על המדורה, אבל עם משפחה או קבוצה גדולה, אולי תרצו שיהיו לכם עוד כמה אפשרויות זמינות. כדי לתת לכם השראה, הנה כמה מארוחות השטח שאנחנו והחברים הכי אוהבים.

1. פיצה פיתה

כמו שכבר ציינו, עם קבוצת מטיילים גדולה מגיעות המון דעות שונות. אחת הדרכים לשמח כמעט את כולם היא להכין ארוחה בסגנון “עשה זאת בעצמך”, בה המתכון הפשוט של פיצה-פיתה הוא מושלם. אז איך עושים את זה? אין דבר פשוט יותר!

לוקחים פיתה, מוסיפים עליה קצת רוטב עגבניות (או קטשופ), גבינה צהובה ואת תוספות הפיצה האהובות עליכם, ופשוט מניחים בנייר כסף על הגחלים החמות, או במידה ויש לכם, על טאבון או סאג’. כל אחד מחברי הקבוצה יוכל לשים איזה תוספות שבא לו, ובכמה דקות של עבודה סגרתם לעצמכם ארוחת ערב.

לקריאה נוספת – פיתה על סאג’: איך מכינים פיתה בשטח

2. פויקה

אי אפשר להגיד בישול בשטח לקבוצה בלי להזכיר את הפויקה. למי שלא מכיר (יש דבר כזה?) – מדובר על סיר קמור שמקורו בדרום אפריקה העשוי מברזל יצוק שמאפשר לו לפזר את החום בצורה אחידה בכל נקודה ונקודה בסיר, וזאת בניגוד לסירים רגילים בהם החום מרוכז אל התבשיל ממקור החום בלבד (תחתית הסיר). זה הופך אותו אידיאלי לבישול ארוך על מקור אש חשוף, כמו מדורה או גחלים לוחשות.

יש המון מתכונים לפויקה מוצלח – למשל פויקה עוף, פויקה צמחוני או פויקה עם אורז – אבל כמו שמאיר שלו כתב פעם: “כל העניין בפויקה הזאת הוא שכל מה שתזרוק לשם, כולל המשולש מהכיור – נחשב הצלחה”.

לקריאה נוספת – איך מכינים פויקה: המדריך השלם

3. טורטיות

זה קצת מזכיר את הסעיף הראשון, אבל גם טורטיות מאפשרות להכין ארוחות בהתאמה אישית לפי הטעם של כל חבר בקבוצה, ואפילו מאפשרות היצע רב יותר של אפשרויות ומתכונים.

שימו עליהם אורז, טונה, ירקות, גבינה, וכל דבר בעצם – גלגלו לצורת לאפה – ויש לכם ארוחה נפלאה, עם מרכיב קל משקל ועמיד ביותר.

כלי בישול שטח

לסיכום

אם אנחנו צריכים לסכם את הפוסט הזה בשתי מילים, נאמר “הכנה מראש”.

אתם לא רוצים לסחוב אתכם אוכל ומצרכים מיותרים – כי זה כבד, תופס מקום ומבזבז – ומנגד אתם לא רוצים להיתקע במצב בו חסר לכם אוכל, או שמישהו מחברי הקבוצה נתקע עם אוכל שהוא לא אוהב, או שלא יכול לאכול.

נסו להתכונן מראש, לחשוב על המתכונים אותם תרצו לבשל ולהכין רשימת ציוד ומצרכים נדרשים. לאחר מכן, חלקו משימות לחברי הקבוצה, ונסו לשמור על תקשורת ברורה ופשוטה. בלי “יהיה בסדר, נסתדר”.

וזהו.

יש לכם הצעות נוספות, מתכונים או שאלות? נשמח לשמוע מכם בתגובות, ברשתות החברתיות שלנו או דרך עמוד יצירת הקשר. טיול נעים, ובתאבון.