פנס ראש של פצל: ההמלצות שלנו

פנס ראש פצל

הימים הקצרים ולילות החורף הארוכים הזכירו לנו דבר אחד: עד כמה פנס ראש טוב הוא חיוני לערב של טיול בחיק הטבע. עם פנס ראש מהימן אתה מצויד לטיולים בשעות שאחרי החשכה, ריצה וקמפינג – ובלי אחד אתה לא בטוח (גם לא רואים אותך, וגם אתה לא רואה). היום, בחרנו להתמקד במותג שהוא כנראה המפורסם והמוצלח ביותר בתחום ולדבר על פנסי הראש של פצל (Petzl).

המשיכו לקרוא כדי ללמוד על החברה ומותג עצמו – או דלגו להמשך כדי לראות את הדגמים המומלצים של פנסי הראש של Petzl שנתאר לעומק.

על פצל (Petzl)

Petzl היא חברה צרפתית המתמחה בייצור של ציוד טיפוס, ציוד חקר מערות, ציוד לעבודה בגובה ופנסי ראש שבסיסה ב-Crolles, עיירה ליד גרנובל בצרפת. החברה נוצרה על ידי חוקר המערות פרננד פצל באמצע שנות ה-70. שלושת ההתמחויות שלהם הן:

  • ספורט אנכי – ציוד לטיפוס הרים, טיפוס, מערות וכו’.
  • עבודה בגובה וחילוץ – פתרונות להתקדמות ובטיחות באתרי עבודה בעלי גישה קשה ובחילוץ טכני.
  • פנסי ראש המספקים תאורה ללא שימוש ידיים.

פרננד פצל, יליד 1912, החל את קריירת חקר המערות שלו בסוף שנות ה-20 ותחילת שנות ה-30. בשנת 1936 הוא פגש את פייר שבלייה, חוקר מערות נוסף, והשניים החלו לעבוד על שיפור הטכנולוגיה של התחום.

בשנת 1943, שבלייה עיצב ובדק את חבל הניילון הראשון, שבעתיד יחליף את סולמות המערות העתיקים. הטכנולוגיה הזו סיפקה את הבסיס לכמעט כל שיטות הבטיחות האנכיות שיבואו מאז. החידוש של שבלייה הוביל לירידה הראשונה במערה באורך 1,000 מטר כאשר פצל חקר את מערת ה-Gouffre Berger בצרפת ב-1950.

בסוף שנות ה-60 ותחילת שנות ה-70, החל פצל להתנסות בטכנולוגיית בטיחות אנכית נוספת, ובשנת 1968 ייצר את חבל המשיכה הראשון שלו, ולאחר מכן החל לשווק אותו תחת השם “מוצרי פרננד פצל”. חמש שנים מאוחר יותר, ב-1973, פיתח פצל את פנס הטיפוס הראשון שלו.

בשנת 1975, חברת Petzl נולדה כאשר פרננד הקים את מטה החברה הראשון בקרולס, צרפת. שנתיים לאחר הקמתה, ייצרה פצל את רתמת הבטיחות האנכית הראשונה שלה, בשנת 1977. בתחילת שנות ה-80 החלה החברה להרחיב את מוצריה ממערות לענפי ספורט אנכיים כמו טיפוס צוקים וטיפוס הרים, כמו גם לחילוץ. פנס הראש הראשון של החברה, ZOOM, נוצר ב-1981. מאוחר יותר, ב-1986, הקימה פצל את מחלקת המו”פ ואת מגדל הבדיקה הראשון שלה.

מאז ועד היום החברה הרחיבה את קו המוצרים שלה, שכיום כולל ציוד לעבודה בגובה, חקר מערות, טיולים ועוד. פנסי ה-LED הראשונים של החברה יוצרו בשנת 2000 תחת שם המותג TIKKA. נכון לשנת 2001, לפצל היו כ-600 מוצרים. פרננד פצל נפטר בשנת 2003. מאז, בנו פול משמש בתור הנשיא של תאגיד פצל.

Petzl

אז אחרי שהכרנו קצת את החברה, הנה סקירה של הדגמים המובילים של פנסי הראש שלהם. מן הסתם, הבחירה תהיה תלויה בהחלטה בין רמת המחיר שאתם מוכנים לשלם למול הפונקציונליות ורמת הביצועים שאתם מחפשים. אנחנו פה כדי לנסות ולעזור.

פנס ראש פצל Petzl swift RL

פנס ראש פצל Petzl swift RL

זהו פנס ראש פצל שעונה על כל הצרכים שיכולנו לחשוב עליהם – מה שהופך אותו להמלצה הטובה ביותר שלנו. ה-Petzl Swift RL משיג מעשה איזון מדהים: הוא יכול להאיר צלע הר שלמה עם אלומת האור העוצמתית של ה-900 לומן שלו, ובכל זאת הוא מגיע באריזה קומפקטית וקלת משקל במשקל של 102 גרם בלבד. זה הטוב משני העולמות – פנס ראש אחד לכל הצרכים שלך, בין אם זה לחפש משהו באוהל או בשביל לרוץ בשביל תלול בלילה.

כל התכונות שהייתם מצפים להם קיימים פה: רצועת ראש ממש נוחה, עיצוב פשוט להפליא (ללא סוללות המותקנות מאחור או כבלים רופפים לחיבור), סוללה נטענת עוצמתית, הפעלה אינטואיטיבית באמצעות כפתור בודד, אלומה מרשימה עם שילוב טוב של הצפה ומרחק, ותכונות חמודות כולל מצב נעילה ומחוון טעינה. אבל הלהיט האמיתי זו טכנולוגיית התאורה התגובתית, חיישן שמנתח את האור הסביבתי ומתאים אוטומטית את הבהירות לצרכים שלך. זה שומר על חיי הסוללה ומספק חוויה מעולה בחוץ.

החיסרון היחיד שהיינו חושבים עלים בהקשר של הפנס הזה זו העובדה שכל הפונקציונליות הזו מרגישה קצת מוגזמת בטיולים קצרים ופשוטים יותר, והפנס העבה לא מרגיש נעים במיוחד על המצח.

ניתן למצוא ב: Amazon

Petzl IKO core

Petzl IKO core

בדגם הזה, Petzl חידשה לגמרי את הקונספט של פנס הראש עם עיצוב מודרני ומושך את העין. אין סרט מבד, ובמקום זאת אתה מקבל את מה שנקרא “רצועת airfit”, רצועה חלקה וקשיחה למחצה עם התאמה וצורה דמוית משקפי שמש. זה סופר נוח, עם משקל מאוזן באופן שווה בין ערכת הסוללה האחורית למנורה הקדמית. הפנס עצמו הוא דק במיוחד וכולל שבעה נוריות LED עם שלושה מצבי כוח ושני סוגי אלומות.

במשקל של 79 גרם בלבד, פנס הראש הזה מרגיש קל ואוורירי במהלך פעילות גופנית – פצל מכנה זאת “בלתי מורגש” – בהשוואה לרצועת הבד סופגת הזיעה ומעוררת הגירוי של הדגמים הרגילים. כל הנתונים הסטטיסטיים של הפנס הזה הם ברמת פרימיום (500 לומן ו-100 שעות של עבודה) וגם הסוללה רב-תכליתית בצורה מרשימה – נטענת מחדש באמצעות USB או יציאה לשלוש בטריות AAAs. המסגרת גם מתקפלת בצורה קומפקטית לתוך תיק נשיאה, שמשמש – בצורה די גאונית -כפנס אוהל אלגנטי כשהאור דולק. הגישה החדשנית כנראה לא תתאים לכל אחד – אבל אנחנו לגמרי אוהבים את זה.

ניתן למצוא ב: Amazon

פנס ראש פצל Actik CORE

פנס ראש פצל Actik CORE

Petzl Actik CORE הוא פנס ראש ידידותי למשתמש עם אותה אמינות ואיכות של Petzl שאנחנו מכירים ואוהבים. ה-Actik CORE יקר יותר מה-Actik הרגיל (הוא מופעל על-ידי סוללות AAA), אבל הוא שוקל טיפה פחות ומייצר אלומת אור חזקה יותר בכ-100 לומן בהגדרה המקסימלית שלו.

אופציית האור האדום שלו משמרת את ראיית הלילה ומונעת סנוור חברים אחרים בקבוצה, והוא מאפשר זמן עבודה אוטונומי מקסימלי של 160 שעות בעוצמת אור של 350 לומן.

בעוד שלשני הדגמים יש אפשרות להשתמש בסוללות AAA עמידות יותר או בחבילת סוללות נטענת, דגם Actik CORE כולל גם את הסוללה הנטענת (באמצעות חיבור USB). שני הדגמים קלים במיוחד לתפעול ופולטים אלומה איכותית שהיא שילוב של אור ספוט והצפה. אם אתם מחפשים פנס ראש נטען אמין, Petzl Actik CORE הוא בחירה מצוינת.

ניתן למצוא ב: Amazon

(אופציה נוספת היא ללכת על דגם ה-Actik הרגיל, אבל אנחנו חושבים שבשביל עוד כמה דולרים שווה כבר לקחת את הדגם המתקדם יותר)

Petzl Tikkina

Petzl Tikkina

ואחרון חביב, ה-Petzl Tikkina הוא כנראה הבחירה הפשוטה ביותר למי שלא מחפש פנס ראש מתוחכם במיוחד אלא רק רוצה אופציה פשוטה ועמידה לטווח ארוך במחיר ללא תחרות. אם אתה רק צריך פנס ראש שיענה על הצרכים הבסיסיים של מטייל פשוט, זו הבחירה המומלצת.

חברת Petzl עיצבה את ה-Tikkina כך שיהיה קל לשימוש, עם מעט מאוד עקומת למידה או תכונות מיוחדות. לחץ על הכפתור פעם אחת עבור אור נמוך, פעמיים עבור בינוני, או שלוש פעמים עבור אור גבוה, וזהו זה פחות או יותר. ה-Tikkina דורש שלוש בטריות בגודל AAA, או סוללת CORE נטענת שניתן לקנות באופן נפרד (ועולה משהו כמו $30). עבור המחיר והפונקציונליות שלו, זו בחירה טובה לחלוטין לטיולים רגליים, לעבודה בבית, או אפילו כדי להחזיק אחד בתא הכפפות של הרכב כגיבוי למקרי חירום.

ניתן למצוא ב: Amazon

עוד שאלות

מה פנס הראש הכי חזק של פצל?

עם בהירות של 900 לומן ומשקל כולל של 100 גרם בלבד, SWIFT RL הוא החזק ביותר מבין פנסי הראש הקומפקטיים של Petzl. באמצעות טכנולוגיית REACTIVE LIGHTING, חיישן מנתח את האור הסביבתי ומתאים אוטומטית את הבהירות לצרכים שלך.

האם פנסי הראש של Petzl טובים יותר מאלו של Black Diamond?

בעוד ששני המותגים מציעים ביקורות טובות ואיכותיות, פנסי Petzl הם לרוב הבחירה הטובה ביותר מכיוון שהם מאירים באופן חזק יותר ומציעים יותר זמן סוללה מאשר הפנסים המקבילים של Black Diamond.

איפה הפנסים מיוצרים?

Petzl הצהירה שהיא מייצרת את רוב הפנסים שלהם בצרפת או בארה”ב – אבל הם בהחלט מציינים שחלקים מהמוצר או המרכיבים שלו מיוצרים במלזיה או בסין.

לקריאה נוספת: פנס ראש מומלץ: 5 פנסי הראש הכי שווים

יש לכם המלצות או שאלות נוספות? כתבו לנו בתגובות ונעדכן את הכתבה!