שביל ישראל קטע 35: ממעלה צין לעין שביב

הר צין

שביל ישראל קטע 35 הוא מסלול ברמת קושי בינונית הכולל עלייה לעבר חוד עקב וירידה לעבר עין עקב ועין שביב.

נקודת מוצא:
חניון לילה ליד תחתית מעלה צין, כ-5 ק”מ מדרום-מזרח לשדה בוקר.

נקודת סיום:
עין שביב, כ-7 ק”מ ממזרח לגן הלאומי עבדת.

אורך המסלול:
כ-12 ק”מ.

תחבורה ציבורית:

בכניסה לקיבוץ שדה בוקר, כ-6 ק”מ מצפון-מערב לנקודת הסיום, עובר קו 392 (אילת – מצפה רמון).

מים במהלך המסלול:


נק’ הצטיידות במהלך המסלול:

מלאכי שביל באזור:

שביל ישראל קטע 35 – תיאור המסלול

שביל ישראל קטע 35 הוא מסלול בדרגת קושי בינונית. הקושי נגזר בעיקר בגלל העלייה לעבר חוד עקב, וגם בשל מגמת העלייה בחלק ניכר מהמסלול. את המסלול אנו מתחילים בחניון הלילה של נחל עקב – נקודת הסיום של הקטע הקודם. עם תחילת המסלול אנו נתחיל בעליה נוחה לעבר חוד עקב. לאחר כ-700 מטר הדרך הופכת לתלולה יותר, ובחלקה אפילו ישנן מדרגות ברזל העוזרות בטיפוס. בסה”כ נעלה מגובה של כ-50 מ’ מעל פני הים לגובה של כ-550 מ’.

השביל עצמו אינו מגיע עד חוד עקב אלא רק סמוך לו, ועוקף אותו משמאל. העלייה לחוד עצמו נמצאת בנקודה בה שביל ישראל מתחיל את הירידה שלו לנחל צין.

חוד עקב
חוד עקב

הירידה מחוד עקב נוחה יחסית ולאחר כ-4.5 ק”מ של הליכה נגיע לעין עקב תחתון, לאחר דרך נוחה וקלה להליכה.

עין עקב נקרא בערבית עין אום כַּ‏‏עַ‏בּ – מעיין האבן, על שם אבן הצור השחורה שנמצאת בעין עקב עליון, והיא שונה מאוד מסביבתה הלבנה. במעיין, המים נובעים בראש המפל וצונחים לבריכה עגולה, שעומקה כשבעה מטרים. הבריכה מלאה מים נקיים כל ימות השנה, מימיה משקים את הצמחייה הטבעית הצפופה ואת היעלים ושאר בעלי החיים באזור וניתן לשחות בה. בסמוך לבריכה ניתן לחזות בהתגודדויות של משפחתת הזנבנים, ציפור חברתית ביותר.

מעין עקב נעלה לאורך הקיר הצמוד, ולאחר ההעלייה נמשיך בדרך ברובה במגמת עלייה מתונה. לאחר כ-1 ק”מ של הליכה, השביל מגיע למרגלות עלייה תלולה הנמשכת כשני ק”מ, בסיומה נגיע לעין שביב, בשיא הגובה של הקטע (600 מ’ מעל פני הים).

מפה נרד בתלילות עד לגובה של 370 מטר לערך, עד שנגיע לחורשת צפצפות ובאמצעה מעיין עין שביב. חלק מהשלטים במקום קוראים לו “עין זיק”. בסמוך נמצא המחסום לכלי הרכב, סוף המסלול.

עין עקב
עין עקב