שביל ישראל קטע 37: ממצפה רמון להר סהרונים

עין סהרונים

שביל ישראל קטע 37 לוקח אותנו למסלול עם תצפיות מדהימות על מכתש רמון, דרך עץ השיטה המפורסם, שן רמון וקיר האמוניטים בסופו.

נקודת מוצא:
מרכז המבקרים במצפה רמון.

נקודת סיום:
חניון לילה לרגלי הר סהרונים.

אורך המסלול:
14 ק”מ.

תחבורה ציבורית:

קו 392 (אילת – תל אביב) וקו 60 (ב”ש – מצפה רמון) מגיעים לנקודת המוצא.
בנקודת הסיום לא עוצרים אוטובוסים.

מים במהלך המסלול:
חניון בארות – סטייה של כ-3 ק”מ מהשביל.

נק’ הצטיידות במהלך המסלול:

מלאכי שביל באזור:

שביל ישראל קטע 37 – תיאור המסלול

אנו נתחיל את היום בנקודת הסיום של הקטע הקודם במצפה רמון. לאחר שנחצה את כביש מס’ 40 נראה את סימון שביל ישראל, עמו נמשיך בהליכה על טיילת המצפה כקילומטר נוסף, עד שנגיע לפיצול שבילים. נמשיך בהליכה על מצוק המכתש עם המסלול המסומן בשחור, עד שנגיע להר גמל מימיננו. לאחר שנעבור את ההר נמשיך כ-300 מטר, נפנה שמאלה עם השביל ולאחר כ-250 מ’ נוספים נגיע לבית ספר שדה הר הנגב.

מפה נמשיך כ-2.5 ק”מ של ירידה לתוך המכתש, עד שנגיע לנחל רמון. הנחל, שעובר במרכז המכתש, מנקז אליו את כל מי הגשמים של האזור ונשפך לנחל נקרות במזרח.

נחל רמון
שכבות הסלע בנחל רמון

כשנגיע לנחל נפנה שמאלה ונמשיך עם סימון השביל כ-1.5 ק”מ נוספים. מפה תוואי השביל מתעקל שמאלה ויוצא מנחל רמון. נמשיך כ-1.3 ק”מ נוספים עד פיצול שבילים, בו נמשיך שמאלה (על השביל הירוק). לאחר כ-850 מטרנוספים של ירידה קלה נפנה ימינה (על שביל המסומן באדום) ונמשיך בתוך ערוץ הנחל כ-2.5 ק”מ נוספים עד שנגיע לעץ השיטה המפורסם בלב מכתש רמון.

מפה נמשיך כ-3 ק”מ נוספים בעליה קלה עד שנגיע לראש הר שן רמון ולתצפית של 360 מעלות על מרחבי המכתש. שן רמון הינו הר בלב מכתש רמון, שנקרא על שם צורתו שדומה לשן. הר זה נוצר כתוצאה מתופעה גיאולוגית בשם “סדן“, שבה מגמה חודרת מתוך האדמה והופכת להר משונן.

שן רמון
שן רמון

לאחר התצפית מראש ההר מתחילים בירידה קשה, תלולה וטכנית של כ-1.5 קילומטרים ומגיעים לתחתית ההר מצד דרום מערב. מתחתית ההר נמשיך ללכת בשביל המסומן בסימון האדום במגמת עלייה קלה כ-2 קילומטרים עד שנגיע לקיר האמוניטים – קיר בו התאבנו יצורים היסטוריים מהתקופה בה מכתש רמון היה מתחת לפני הים – שיופיע משמאלנו.

לאחר הקיר נמשיך כ-150 מטר נוספים עד שנגיע לפיצול שבילים. בפיצול נפנה שמאלה לכיוון השביל המסומן בירוק על מנת להמשיך בתוואי שביל ישראל החדש.

נמשיך בעליה תלולה יחסית של כ-250 מטר עד שנגיע לתצפית יפה על המכתש. מהתצפיתנמשיך עם המסלול הירוק כקילומטר של ירידה עד שנגיע לכביש 40. נחצה את הכביש בזהירות ונמשיך ללכת בעקבות סימון שביל ישראל. לאחר כ-3 ק”מ נוספים נגיע לחניון הלילה הר סהרונים, נקודת הסיום של הקטע. כל הכבוד!