שביל ישראל קטע 38: מהר סהרונים לערבה

ערבה

שביל ישראל קטע 38 לוקח אותנו דרך אחד המסלולים היפים בשביל, עם נוף נפלא ותצפית מרהיבה על המכתש הגדול כולו.

נקודת מוצא:
חניון לילה לרגלי הר סהרונים.

נקודת סיום:
מרכז ספיר.

אורך המסלול:
כ-32 ק”מ.

תחבורה ציבורית:

אין תחבורה ציבורית לנקודת המוצא.
לנקודת הסיום בכניסה לספיר עוצרים אוטובוסים מספר 394 (ב”ש – אילת) ו-397 (ת”א – אילת).

מים במהלך המסלול:
בנקודת הסיום בספיר בלבד.

נק’ הצטיידות במהלך המסלול:
מכולת בנקודת הסיום בספיר.

מלאכי שביל באזור:
מושב עין יהב – דירת אירוח עם מזרונים, מטבחון, מקלחת, אפשרות להקפצות מהשביל ואליו חזרה – לתאם יומיים מראש עד 5 אנשים – ללא תשלום. בישוב יש מכולת להצטיידות.
לירון לנצ’ינסקי – 050-2552112

ספיר – אירוח לעד 5 מטיילים.
אלי שריקי – 050-2646844

שביל ישראל קטע 38 – תיאור המסלול

שביל ישראל קטע 38 מתחיל בחניון דרכים לרגלי הר סהרונים, נקודת הסיום של הקטע הקודם. מנקודת ההתחלה נמשיך לאורך קו צינור הנפט עד שנראה סימן לפניה ימינה. נטפס לכמה עשרות מטרים של עליה תלולה, בסופה נפנה שמאלה ונמשיך לאורך קו הרכס, על לפסגת הר סהרונים.

הר סהרונים הוא רכס צר המתנשא עד לגובה 576 מ’, חלק מקירו הדרומי של מכתש רמון. מפסגת הר סהרונים תצפית יפה אל מכתש רמון, קניון נחל נקרות ורכסי ההרים שבמזרח. העלייה אליו אינה קשה במיוחד. הירידה תלולה אך אינה מורכבת, ואורכת כ-800 מטר.

נמשיך עם המסלול כ-6 ק”מ נוספים, עד שנגיע לעלייה לכרבולת חרירים. העלייה יחסית ארוכה בשיפוע בינוני עד קשה, והיא כוללת שתי פסגות, בפסגה הגבוהה יותר נזכה לתצפית מרהיבה נוספת הצופה אל המכתש. גם הירידה די מורכבת, עם שתי ירידות קשות וארוכות.

בסיומה של הירידה נגיע לנחל מעוק ונפנה שמאלה לעבר הרכס. השביל ימשיך בתוך נקיק, בקטע תלול אשר עשוי לדרוש שימוש בידיים מדי פעם. לאחר הליכה של 3.5 ק”מ נגיע לעלייה להר יהב – עלייה חדה וארוכה של כ-800 מטר, בה נטפס מגובה של 110 מטר מעל פני הים לשיא הגובה של 335 מטר מעל פני הים. העליה בסה”כ לא מסובכת או תלולה מדי. במהלכה ישנן שתי ירידות קטנות, ובסופה מדף עם בור בתחתיתו ממנו כדאי להיזהר.

מפה נמשיך עוד כ-10 ק”מ של ירידה משיא הגובה ומישור עד שנגיע לעלייה נוספת, הפעם לרמת צבירה. העליה לא קשה במיוחד, בה נטפס מגובה של 120 מטרים מעל פני הים ועד לגובה של כ-240 מטר. אורכה הוא כ-160 מטרים.

ואחרי שעלינו, הגיע הזמן לרדת. נמשיך בירידה קצרה תלולה ונגיע לשטח פתוח. מכאן נמשיך כ-3 ק”מ מישוריים עד לנקודת הסיום של הקטע, בכניסה המערבית (האחורית) לישוב ספיר.

ספיר
הכניסה לספיר