שבת בשביל ישראל: אירוח חווייתי בשביל

שבת בשביל ישראל

“שבת בשביל ישראל” הוא מיזם מטעם עמותת צהר שמציע למטיילים אירוח בשבת לאורך נקודות ציון בשביל, אליהן ניתן להירשם מראש ולבלות שבת קבוצתית שכוללת אוכל חם, שירי ארץ ישראל, קבלת שבת ושילוב בין צעירים מזרמים שונים בחברה הישראלית שנפגשים לשבת משותפת.

כמו שכולנו יודעים, מסלול שביל ישראל משתרע על פני כאלף קילומטרים.

זה אומר שמי שמעוניין לבצע את השביל במלואו, סביר שיבלה בין חודשיים לשלושה על השביל, תלוי בקצב ההליכה שלו. וזה, כמובן, דבר לא פשוט.

למרות שעברו לא מעט שנים מאז שעשיתי את שביל ישראל במלואו בעצמי (ממש אחרי הצבא), אני עד היום זוכר את אותם רגעי אושר בהן הגעתי לאירוח כלשהו או הצלחתי למצוא יום מנוחה על הדרך, ו-“חזרתי קצת לציוויליזציה”. פעם אחת זה היה שבת בקיבוץ בה נתנו לנו לישון בחדר האירוח לצד קבוצה של צעירים שבאו לעבוד בקטיף התפוחים, ופעם אחרת זה היה אצל קרובי משפחה שגרים על מסלול השביל – אבל אין ספק שקצת מנוחה, מקלחת טובה, ארוחה חמה ובעיקר – חברה של אנשים טובים – יכולה לשלוח אתכם להמשך המסלול עם כוחות מחודשים.

ולכן אני מאד שמח לכתוב על יוזמה חדשה שהגיעה לתשומת ליבנו: “שבת בשביל ישראל”.

שבת בשביל ישראל

בגדול, מדובר על מיזם של עמותת צהר בו הצועדים בשביל יכולים להתארח במהלך הסופ”ש ב-“בתי רונן”, מתחמי קמפינג או בתים פרטיים, והוא כולל לינה וסעודות שבת. במהלך השבת המתארחים מבצעים קבלת שבת מוזיקלית וסעודות שבת משותפות עם המארחים בהן מתקיים שיח ומפגש מהותי עם אוכלוסייה מגוונת. זוהי שבת בה המחיצות נשברות, ומתאפשרת חוויה מרגשת ומחברת.

אבל שלא תתבלבלו, זה ממש לא מוגבל למטיילים דתיים בשביל ישראל. להפך אפילו. לפי הארגון, לצעירים שאינם דתיים יש מעט מאוד הזדמנויות, אם בכלל, להתוודע מקרוב, באופן בלתי אמצעי ובלתי מאיים לזהותם היהודית ולמסורת ישראל. על פי רוב, אינטראקציה בין צעירים דתיים, מסורתיים ושאינם דתיים מתחילה להתפתח רק לאחר השירות הצבאי, וזה בדיוק המקום בו הארגון רוצה לתת את ההזדמנות לאותם צעירים חילוניים להיחשף למסורת, ולבחון את מקומה של היהדות בחייהם.

באופן אישי, חלק מהרצון האישי שלי לטייל בשביל ישראל היה להיחשף לאוכלוסיות השונות והמגוונות שיש לנו בארץ, והמיזם הזה ממש נוגע בנקודה הזו.

“שבת בשביל ישראל” היא שבת בה קבוצה של מטיילים מתארחת בבית משפחה דתית או באתר מותאם לאורכו של השביל. זוהי שבת עשירה בתוכן שכוללת קבלת שבת מוסיקלית, סעודות שבת עשירות באווירה משפחתית ושיחות בנושאים מגוונים לצד דיאלוגים ומפגשים בינאישיים מקרבים עם מתנדבים ועם צעירים מרקעים דתיים שונים.

איך זה עובד

באתר של המיזם מופיעים התאריכים והמיקומים בהם נערכת השבת. לאחר בחירת התאריך המתאים, יופיעו כל המיקומים בהם ניתן להתארח. פשוט נרשמים מראש (האירוח הוא בחינם כמובן), ורצוי לתכנן את ההליכה בשביל בהתאם.

מלאכי שביל

(קרדיט לתמונה הראשית: royisoko)

מעוניינים להכיר עוד אפשרויות אירוח בשביל?

מוזמנים לקרוא את הפוסט שכתבנו בנושא מלאכי שביל ישראל, שיסביר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת למצוא ולהתארח אצל מלאכי שביל.