עין תרמילאים: מעין קטן ליד צומת שפיה לצד שביל ישראל

עין תרמילאים

עין תרמילאים הוא מעיין חביב המבוסס על סכר קטן שנבנה בנחל זכרונה, בסמוך לזכרון יעקב וצומת שפיה. הוא מציע מים צלולים וקרים ובריכת שכשוך נעימה בעומק של כ-60 ס”מ.

מדובר על מעיין מאד קטן שמתאים לשניים-שלושה אנשים, שקיבל את שמו לכבוד התרמילאים שהקימו אותו (וציינו את המאורע בשלט הנמצא במקום).

למזלנו, הוא לא כל כך מוכר וברוב המקרים עם ההגעה אליו נמצא אותו ריק. מה שנחמד במעיין הזה זו העובדה שניתן להחנות ממש קרוב אליו, הוא מוצל לגמרי והמים בו צלולים ומרעננים במיוחד לאור זרימת הנחל.

בנוסף לכך, המקום אינו מוסדר לגמרי, ואין בו מתקנים לפינוי אשפה. בבקשה היערכו בהתאם והשאירו את המקום נקי אחריכם.

איך מגיעים לעין תרמילאים?

כדי להגיע למעיין יש לפנות בצומת שפיה ימינה (לבאים ממערב) או שמאלה (לבאים ממזרח). אחרי כמה דקות של נסיעה מגיעים לצומת, ממנה ממשיכים לתוך דרך עפר שבכניסה אליה מבנה קטן של מקורות. נוסעים כ-200 מטרים נוספים עד סופה ומגיעים לסבך קנים של אפיק נחל זכרונה – פה חונים.

לאחר היציאה מהרכב ממשיכים בהליכה לכיוון הנחל לאורך שביל צר (כשקני הסוף מימין לנו) ולאחר כ-50 מ’ נראה את הירידה למעיין, לצד מפלונים קטנים של נחל זכרונה.

בוויז: עין תרמילאים

חיבור לשביל ישראל

זה לא יהיה הכי פשוט, אבל בהחלט ניתן להתחבר מעין תרמילאים לשביל ישראל.

כדי לעשות את זה, יש להמשיך במעלה ערוץ נחל זכרונה כרבע שעה של הליכה – חלקה דרך סבך קני הסוף, לא הכי סימפטי – עד ההגעה לרחבת דשא קטנה הכוללת מספר שולחנות פיקניק וברז מים. בקצה הדרומי של הרחבה נוכל להבחין בסימון שבילים כחול – זהו שביל שיוביל אותנו לאורך צדה המזרחי של זיכרון יעקב, ולאחר כ-30 דקות של הליכה יחבר אותנו לקטע 15 של שביל ישראל.