שביל ישראל לייט: על טרנד הטיולים שצובר פופולריות

שביל ישראל לייט

יש מגוון רחב של דרכים בהן ניתן לעשות את שביל ישראל: ברצף, בחלקים, באופניים, בטיולי יום – אבל היום אנחנו נתמקד בצורת הליכה שזכתה לשם “שביל ישראל לייט”, ומיועדת למטיילים בעלי כושר הליכה נמוך, כאלו שרוצים לקחת את הדברים באיזי, או שאין להם זמן להשקיע בהליכה ארוכה במיוחד.

אז מה בעצם זה אומר?

מסלול שביל ישראל משתרע על פני כאלף קילומטרים. יש את אלו שמבצעים אותו ברצף וללא הפסקות, טיול ארוך אשר לוקח כחודשיים, לפי קצב של 20 ק”מ ביום. זהו קצב למיטיבי לכת, אבל סביר בהחלט. שלושה חודשים מאפשרים לעבור את המסלול כולו בקצב נינוח של כעשרה ק”מ ביום, המאפשר עצירות, מנוחה וימי חופש למיניהם.

מנגד, רוב האנשים בוחרים לטייל רק במקטע (או כמה) ספציפיים, בטיול שלוקח ימים אחדים עד שבועיים־שלושה.

לקריאה נוספת: כמה זמן לוקח לעשות את שביל ישראל?

אבל מה יעשה מי שאין לו יותר מיום אחד פנוי, או שאינו בכושר להליכה כזו ארוכה? פה נכנס הקונספט של שביל ישראל לייט.

מה זה שביל ישראל לייט?

“שביל ישראל לייט” הוא שם כולל שמדריכי טיולים שונים בחרו לתת לפעילות שלהם. בפועל, לרוב מדובר על טיול קבוצתי יומי מודרך (בתשלום כמובן), בו ההליכה מתנהלת בקצב איטי בקבוצה מאורגנת לצד מדריך מוסמך, שמנצל את הקצב האיטי על מנת לשוחח, להסביר על הסביבה ולעשות את החוויה נעימה ככל האפשר.

אותו מדריך דואג להתאים את קצב ההליכה הנכון והמתאים למטיילים, וממליץ על נקודות וזמני העצירה הנכונים ביותר. לרוב טיול יומי שכזה לוקח בין 5 ל-8 שעות.

אז אם אתם:

  • לא מצאתם אנשים או קבוצה לטייל עמם ובא לכם להצטרף לקבוצה.
  • לא מורגלים בטיולים ארוכים ורוצים להתחיל ולטייל בשביל ישראל בצורה הדרגתית, מודרכת וקלילה.
  • מחפשים כניסה חלקה לשביל ישראל.

כנראה שחיפוש של קבוצה מודרכת בסגנון “שביל ישראל לייט” היא הדבר המומלץ עבורכם.

מכיוון שלא יצא לנו לנסות באופן אישי את הטיולים הללו, נימנע מלהמליץ או לתת פה קישורים למדריכים או קבוצות ספציפיות (אם כי חיפוש קצר ברשת יוביל אתכם אליהם). כמובן שנשמח אם תרצו להמליץ על קבוצות שונות ולספר לנו על החוויה שלכם בתגובות.

שימו לב שלרוב טיולים שכאלו מתוכננים עבור מבוגרים ופחות עבור משפחות עם ילדים קטנים, כך שרצוי לוודא עם המדריך את אופי הקבוצה לפני ההרשמה.

שביל ישראל הינו שביל רציף, ובהתאם ניתן לחלק אותו לאינספור מקטעים שונים, בהם ניתן לטייל ברצף – כטרק ארוך אחד – או לחלק ולבצע בכל פעם מקטע אחר, או חלקים ממנו. לקריאה נוספת על קטעי המסלול השונים, היכנסו לעמוד קטעי שביל ישראל.

ואם בכל זאת בא לכם לצאת לטייל בארצנו היפה בעצמכם אבל אתם לא יודעים מאיפה להתחיל – הנה עמוד המרכז את כל המידע הדרוש לטיול בשביל ישראל.

שביל ישראל לייט

ציוד מומלץ לטיול

יש אימרה מפורסמת של מטיילים ותיקים שטוענת כי “מי שיודע יותר, סוחב פחות”.

חשוב לזכור כי הציוד שנבחר לקחת לשביל ישראל הולך לשבת לנו על הגב במשך כל היום, ולכן יש לצמצם את משקל התיק ככל האפשר ולקחת פריטים הכרחיים ורב תכליתיים בלבד.

אילו פריטים נחוצים? זה מאד תלוי באופי הטיול, באורך שלו, מזג האוויר, ובעיקר בהעדפות והצרכים האישיים של כל מטייל. הרשומות הבאות יתנו לכם בסיס טוב להתחיל ממנו:

מבחינת מפות – כאמור הטיול מודרך, אז אין באמת צורך לקחת מפה או לבצע ניווט כלשהו בשטח. יחד עם זאת, למי שמעוניין להעמיק ולהכיר יותר את תוואי המסלול, מומלץ להשקיע בספר שביל ישראל מאת יעקב סער וגיל הנקין אשר כולל בתוכו מפות טופוגרפיות של המסלול וסיפור דרך.

ספר שביל ישראל
ספר שביל ישראל

וכמובן – במידה ויש לכם שאלות, המלצות נוספות או רעיונות – נשמח לשמוע מכם בתגובות פה למטה, במייל או ברשתות החברתיות שלנו!

והכי חשוב: טיול נעים ב-“שביל ישראל לייט”!