ספר מומלץ לטיול בארצות הברית – כל האפשרויות (ומחירי הנחה)

פסל החירות

למרות שהאתר שלנו נוטה להתרכז בטיולים בארץ, בדגש על שביל ישראל, מדי פעם אני אוהב לכתוב פה פוסטים קצת “אוף טופיק”. זה בדרך כלל קורה אחרי שעשיתי מחקר שוק או השוואת מחירים, ואני מרגיש צורך לחלוק את המידע עם העולם, בתקווה שמישהו ימצא את זה שימושי. הרי העבודה הקשה כבר נעשתה, אז למה לא לנסות ולהועיל למישהו נוסף? וזו הסיבה שאני הולך לכתוב היום על החיפוש שלי אחרי ספר מומלץ לטיול בארצות הברית.

קצת רקע (ולמה בכלל צריך ספר טיולים)

הכל התחיל כשרצינו לנסוע לטיול ארוך סטייל “רואד טריפ” – לקנות רכב זול ולבלות כמה חודשים בנסיעה לאורכה ולרוחבה של ארצות הברית. הבעיה היא שארצות הברית היא מדינה גדולה עם המון מקומות ששווה לראות (ויש שיגידו “ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות”), ולמטייל הפשוט – שלא בהכרח יודע מה הוא רוצה ומה הכי נכון – זה מבלבל לאללה.

ואני מניח שאתם באותה הבעיה.

הרי אם הגעתם לפה, כנראה שאתם יודעים לחפש בגוגל, מה שאומר שאתם לא באמת צריכים ספר טיולים כדי להתמצא במרחב בזמן הטיול. סביר יותר להניח שאתם כמוני, ואתם צריכים ספר טוב כדי שיעשה לכם סדר בדברים, וייתן לכם מסגרת טובה לתכנן את הטיול בארה”ב.

להבין מאיפה כדאי להתחיל, לאן להמשיך, מה כדאי לראות ואיך עושים את כל זה בצורה הזולה והיעילה ביותר.

איך שאני רואה את זה, בעולם של היום – עם מאגרי הידע האינסופיים שזמינים לנו בכף היד – ספרי טיולים הפכו למקור ידע חשוב. הרי זה כאילו מישהו כבר עבר בשבילנו על הררי המידע שקיימים בכל פינה, סינן את אלו שלא מדוייקים, החליט מה חשוב ומה לא וסידר לנו את הכל בסדר הגיוני וקל לצריכה. ביצע עריכה, נו.

לפחות מבחינתי, הספרים שקניתי היו השקעה שווה.

תעשו חישוב כמה שעת עבודה שלכם שווה, תנחשו כמה שעות של התברברות ספר מוצלח יכול לחסוך לכם, ואני מניח שתגיעו לאותה מסקנה.

והנה, אחרי ההקדמה, הגיע הזמן לגשת לעיקר.

הר ראשמור
מי הם ארבעת הנשיאים המופיעים על הר ראשמור? אם היה לכם ספר טיולים הייתם יודעים

ספר לטיול בארצות הברית – ההמלצות שלי

הנה כל האופציות, והסבר למי כל אחד מהם מתאים:

למי שאין הרבה זמן – מדריך ארה״ב ממוקד

המדריך הזה מבית “לונלי פלנט” הוא ככל הנראה הבחירה האידיאלית למי שרוצה לקבל את המידע הממוקד ביותר. צוות המומחים של ההוצאה עבר ובחר את מיטב האתרים, המסלולים והדברים לראות וזיקק הכל למדריך יעיל ונוח. למי שמחפש לראות במהלך הטיול רק את הטופ שבטופ – המדריך הזה הוא הפתרון.

מדריך לונלי פלאנט ארה"ב

היכנסו לקניה עם 10% הנחה לגולשי “שביליסט”

מומלץ לטיול משפחתי – “ארצות הברית למשפחות” / סיגלית בר

זוהי כבר מהדורה חמישי של הספר שנכתב על ידי סיגלית בר, סוכנת נסיעות שכבר שנים מלווה קבוצות לטיולים בארה”ב ומייעצת למטיילים. הספר מרכז מידע מקיף על אפשרויות הטיול והבילוי בארה”ב המתאימים ביותר לכל המשפחה.

יש בו תיאור מפורט של אתרי טבע, ערים, פארקים, מוזיאונים, והוא כולל מסלולים מוצעים מפורטים המתאימים למשפחות והמון טיפים שווים לגבי נסיעה וטיול בארה”ב עם ילדים, דרכים להוזיל עלויות ובתכנון נכון המתחשב הן בילדים והן בהורים. בנוסף, הוא מכיל מפות ותמונות צבעוניות המסייעות להתרשמות ולהתמצאות.

ספר טיולים בארה"ב למשפחות

היכנסו לקניה עם 10% הנחה לגולשי “שביליסט”

למי שמחפש יעד ספציפי – סדרת “מסלולים”

כמו שאמרנו, ארצות הברית היא מדינה גדולה, וזה די ברור שספר אחד עליה יתרכז רק במקומות העיקריים. אבל אם כבר יש לכם כיוון לגבי האיזור בארה”ב בו תרצו לטייל, יכול להיות שתמצאו תועלת גדולה יותר עם ספר טיולים ממוקד יותר – כזה המרוכז בחלק אחד של המדינה, ומספר בפירוט רב יותר עליו.

למזלנו, “לונלי פלנט” החכמים הוציאו כמה ספרים כאלו, מסדרת “מסלולים”. הרעיון של הסדרה הוא להציע לנו מסלולים “מוכנים”, באיזור שבחרנו. או כמו שהם מגדירים את זה: “ספרי סדרת מסלולים הם כמו מדריך טיולים פרטי. הם יסייעו לכם לתכנן את המסלול לפני הטיול וילוו אתכם נאמנה במהלכו. הם מכילים מסלולי טיול מרתקים, שבהם הסברים ברורים ומידע מדויק – לכם נותר רק להזמין טיסות, לארוז ולצאת לדרך”.

ארה”ב – מערב

מערב ארה”ב הוא יעד טיולים יוצא דופן ביופיו, המשלב בין מדבריות אדומים, קניונים אדירים, הרי געש מעלי עשן, יערות גשם עבותים וגייזרים המתפרצים מתוך האדמה בעצמה רבה. במרחבים הפראיים של חבל ארץ זה זאבים משחרים לטרף ודובים ניזונים בשלווה מפירות יער. לאורך חופי האוקיינוס לווייתנים נודדים בעקבות מזונם ולוטרות ים משתעשעות ביער האצות התת-ימי. אל העושר הטבעי הזה מצטרפות הערים התוססות לוס אנג’לס, סן דייגו, לאס וגאס, והיפות מכולן – סיאטל וסן פרנסיסקו על גשריהן המרשימים ועל הנופים הנהדרים הנשקפים מהן.

ספר טיולים ארצות הברית מערב

היכנסו לקניה עם 10% הנחה לגולשי “שביליסט”

ארה”ב – מזרח

מזרח ארצות הברית הוא יעד טיולים נהדר. חבל ארץ זה ניחן בנופים מגוונים במיוחד: מרחבים עצומים המכוסים יערות עבותים, אלפי קילומטרים של איים וחופי ים בתוליים, מאות אגמים ונהרות פראיים ואזורי ביצות נרחבים המאוכלסים על ידי שפע בעלי חיים. זהו מקום מצוין לצפות בו בדובים, איילים, לווייתנים, אליגטורים, עופות מים ועוד ועוד. אל היופי הטבעי הזה מצטרפות הערים הגדולות המפורסמות של חבל ארץ זה והאטרקציות התיירותיות שיש בהן – ניו יורק, בוסטון, פילדלפיה, אטלנטה, מיאמי, אורלנדו והיפה מכולן – וושינגטון די סי, המוסיפות נדבך שונה ומרתק לטיול במזרח ארה“ב.

ספר טיולים ארצות הברית מזרח

היכנסו לקניה עם 10% הנחה לגולשי “שביליסט”

איזה מהם אני קניתי, ואיך זה שיש לנו הנחה

אני קניתי את שני הספרים הראשונים אותם הצגתי, והם בהחלט היו שימושיים עבורי. אחרי שקראתי את הספרים, עוד בארץ, היה לי הרבה יותר קל להמשיך לחקור ברשת ולתכנן את מסלול הטיול שלי – וזו גם הסיבה שלא המשכתי לספרים המצומצמים יותר (“מזרח” / “מערב”), פשוט כי חיפשתי את המסגרת הכללית שתעזור לי להבין מי נגד מי. משם כבר הסתדרתי לבד.

לגבי ההנחה – הקישורים בפוסט מפנים לאתר הוצאת “העולם”, שהם המוציא לאור הבלעדי של ספרי “לונלי פלנט” בישראל, ולמזלנו גם של מדריך שביל ישראל.

מכיוון שאנחנו האתר המוביל בכל מה שנוגע לשביל ישראל, הצלחנו להשיג מהם הנחה בלעדית לגולשי האתר עבור המדריך האדום – ומסתבר שהיא תקפה על כל המוצרים בחנות האינטרנטית שלהם – כך שאנחנו “זוכים מההפקר” ויכולים לקנות גם את ספרי הטיולים לארה”ב (ולשאר המדינות, אגב) במחירי מבצע.

כשאתם נכנסים לעמודי הספרים דרך הקישור שלנו, וודאו כי מופיע לכם הכיתוב “מחיר מיוחד לגולשי שביליסט” בפינה השמאלית העליונה של העמוד. אתם גם תראו את מחירי ההנחה לכל אחד מהספרים.

מקווים שעזרנו.

יש לכם המלצות נוספות על ספרי טיולים בארצות הברית, או שאלות כלשהן? נשמח לשמוע מכם בתגובות. וכמו שאנחנו אוהבים להגיד, עופו על הטיול שלכם 🙂