מחפשים מפה של שביל ישראל? הנה חמש אופציות חינמיות

שביל ישראל מפה

אחת השאלות הכי נפוצות שאנחנו מקבלים היא “איפה אפשר למצוא מפה של שביל ישראל?”

אז למרות שאנחנו לא מפרסמים פה בעצמנו מפות (כי אנחנו מאד נזהרים עם זכויות יוצרים) – הלכנו לרחבי הרשת ואספנו את כל המקורות הפשוטים והחופשיים בהם ניתן למצוא מפות של שביל ישראל.

אז החל במפה טופוגרפית להורדה או הדפסה ועד לשיטוט וירטואלי דרך-Google Street View, הנה כל האופציות העומדות בפניכם, בשלב התכנון או כדי לקחת איתכם להליכה בשטח.

נתחיל.

1. מפת שביל ישראל להורדה באתר החברה להגנת הטבע

לכבוד “יום שביל ישראל” של שנת 2018, החברה להגנת הטבע העלתה לרשת את כל קטעי המפות של שביל ישראל להורדה חינמית וחופשית, במסגרת שיתוף פעולה עם המרכז למיפוי ישראל.

לדברי איריס האן, מנכ”לית החברה להגנת הטבע: “מטרת שיתוף הפעולה והעלאת המפות לרשת היא להנגיש לכלל הציבור את הטבע הישראלי העשיר בו התברכנו, ולעודד יותר ויותר אנשים לצאת לטייל בחיק הטבע, ובכך לסייע באופן פעיל בשמירה ובהגנה על הטבע”.

המפות של החברה להגנץ הטבע מחלקות את שביל ישראל ל-56 קטעים. זוהי חלוקה קצת שונה מאשר חלוקת המקטעים אצלנו באתר ובמדריך “מפה” (44 קטעים), וגם באתרים שונים ברשת (חלוקה שנעה בין 46 ל-66 קטעים). זה לא כל כך משנה, האמת, מכיוון שהשביל הינו רציף ויש המון נקודות עצירה אפשריות במהלכו, כך שכל מטייל מוזמן לחלק את ימי ההליכה שלו כפי ראות עיניו.

מלבד המפה הניתנת להורדה, בלחיצה על שם הקטע באתר תוכלו למצוא גם מקרא, ספירה של מספר הקילומטרים שיש בקטע ונקודות מענייניות לאורכו.

להורדת כל המפות העדכניות מרוכזות בקובץ zip

לכניסה לעמוד המפות באתר החברה להגנת הטבע

שביל ישראל מפה

2. מפות ישראל

עוד אפשרות חינמית להדפסת מפה של שביל ישראל היא באתר הממשלתי “מפות ישראל“. האתר מאפשר לסמן קטע מסוים ולשמור אותו בקובץ תמונה בסיסי מסוג png. זה לא הכי אינטרקטיבי, אבל מתאים לשימוש כללי ותכנון של הטיול.

היתרון העיקרי של האתר זו העובדה שכל מדינת ישראל נמצאת על המפה (לא רק שביל ישראל), וניתן לרדת לרזולוציות מצוינות. האתר מציע כמה הפתעות חביבות: ניתן להוסיף למפה שכבות מידע רבות ומגוונות – בתי מלון, אתרי תיירות, שמורות טבע, אתרי קמפינג, אכסניות, אתרי טבע עירוני ועוד. ניתן גם לשתף את המפה ולהדפיסה.

מפות ישראל
אתר “מפות ישראל”

3. גוגל מפות

עוד כלי חינמי ושימושי הוא Google Maps. ע”י איחוד של כמה מקורות פשוטים יצרנו את המפה הבסיסית הזו המציגה את שביל ישראל בירוק ואת שביל הגולן בכחול. היא לא הולכת לעזור לכם בזמן ההליכה, ובינינו – היא גם לא מדוייקת ברמת העיקול או הפנייה הנכונה, אבל יכולה להיות שימושית בשלבי ההכנה לטיול וההיכרות הראשונית עם המסלול.

וכמובן, אין כמו האופציה החמודה של Google Street View: פשוט לחצו על האיש הקטן שפינה וזרקו אותו למסלול על מנת לראות צילום פנורמי 360 מעלות של קטעי השביל, לאחר שכמה מתנדבים עשו את השביל עם מצלמה על הגב. לא בטוחים כמה זה שימושי, אבל בהחלט חמוד.

4. מפת שביל ישראל באופניים

למי שמעדיף לרכב, גם עבור שביל ישראל באופניים קיימת מפה אינטרקטיבית ברשת. נכון להיום הוכשרו כ-400 ק”מ מתוך תוואי מתוכנן של 1,200 ק”מ והם מחברים את ערד אל מישור עמיעז ואת מדרשת שדה בוקר אל אילת. עבור אותם קטעים קיימים, ניתן למצוא פירוט של מסלול הרכיבה, כולל פרופיל גבהים, מידע על נותני שירותים באיזור ומידע על סכנות בדרך או שינויים במסלול.

 כניסה לאתר הפרוייקט

שביל ישראל באופניים

5. ספר שביל ישראל

אוקיי, האופציה הזו היא לא בחינם, אבל עם ההנחה הבלעדית שהשגנו על ספר שביל ישראל, זה מרגיש ככה!

בספר שביל ישראל מופיעות מפות טופוגרפיות בהוצאת המרכז למיפוי ישראל של כל תוואי השביל, מודפסות בצבע ובאיכות גבוהה. בנוסף הוא כולל את כל סימוני השבילים והנקודות הרלוונטיות במסלול, מעבר לכל שאר הפינוקים: תיאור המסלול מצפון לדרום ודרום לצפון, תיאורי מקום מפורטים, סיפורי מורשת ורקע היסטורי, חלוקה של השביל לקטעים קצרים למשפחות וכ-120 תמונות צבע שעוזרות על הניווט בשטח.

מפת סימון שבילים סטנדרטית של אזור בודד נמכרת במחיר של בין 62 ל-84 ש”ח. על מנת לכסות את כל תוואי השביל יש לרכוש כ-17 מפות, ז”א הוצאה של יותר מאלף ש”ח – כך שבחישוב פשוט, אם אתם מחפשים את כל המפות בצורה מודפסת, באיכות גבוהה וקלה לשימוש – ממליצים שתבדקו את האופציה הזו.

במיוחד לגולשי “שביליסט” – 10% הנחה ברכישת הספר ומשלוח חינם
לחץ כאן להזמנה

בונוס

אוקיי, עכשיו אחרי שכיסינו את שביל ישראל – מה לגבי שביל הגולן? אם זה מעניין אתכם, בעמוד השביל מחכה לכם מפת pdf של המסלול להורדה.

וזהו להיום. מקווים שהמקורות האלו יעזרו לכם כמו שהם עזרו לנו.

מצאתם מקור נוסף? רוצים להרים לנו, או להוריד? נשמח לשמוע מכם בתגובות!