מלאכי שביל הגולן: כך תמצאו ותתארחו אצל מלאכי שביל

מלאכי שביל הגולן

מלאכי שביל הגולן (ובכלל מלאכי שביל) זו אחת התופעות הייחודיות לשבילי ישראל, והיא נותנת להם קסם מיוחד שלא תמיד ניתן למצוא במסלולים דומים בחו”ל.

מדובר על אנשים המתגוררים בישובים לאורך תוואי שביל הגולן, ובוחרים לארח ולדאוג לשביליסטים הצועדים בתוואי השביל, ברוב המקרים בחינם – נטו מטוב ליבם והרצון לסייע. מלאכי שביל יציעו לכם מיטה חמה ומקלחת, פיסת דשא להקמת אוהל, ואולי אפילו כוס קפה וארוחה חמה.

בדומה למלאכי שביל ישראל – גם עבור מלאכי שביל הגולן יש מספר רשימות ברחבי הרשת, כללים נהוגים של התנהגות ופניה אליהם, וכל מיני טיפים והמלצות שונות. בעמוד הבא ניסינו לרכז את כולם, כך שיהיה לכם קל להתמצא ולתכנן את הטיול שלכם.

נתחיל.

רשימת מלאכי שביל הגולן

ישנן מספר רשימות ברשת של מלאכי שביל, כולן די דומות ומתעדכנות במקביל:

שאלות נוספות? רוצים להתווסף לאחת הרשימות? אנחנו תמיד שמחים לשמוע מכם, פה באתר, במייל או ברשתות החברתיות.

שביל הגולן

שביל הגולן הוא מסלול באורך של כ-120 ק”מ המחולק ל-15 קטעים באורך משתנה (בין 6 ל-12 ק”מ כל אחד). הוא מסומן בשלושה צבעים: לבן (מסמל את החרמון), כחול (מסמל את הכנרת) וירוק (הגולן), כאשר הצבע הלבן יהיה תמיד מימין, אם פניכם דרומה או צפונה. לקריאה נוספת: על מסלול שביל הגולן.

כללי התנהגות ונימוס

באתרים אחרים יש רשימות ארוכות של כללי “עשה ואל תעשה” בעת אירוח אצל מלאכי שביל הגולן, בסגנון של “אל תעשנו בתוך הבית”, “אל תתקשרו אליהם באמצע הלילה” וכדומה. לטעמנו אין באמת טעם בזה, כי כלל האצבע הוא פשוט – תהיו בני אדם. תתנהגו בכבוד ונימוס למלאכי השביל – הם בחרו לארח אתכם בביתם ללא תמורה, ועליכם להוקיר תודה ולהתנהג בהתאם.

זכרו – מלאכי השביל לא חייבים לכם כלום, וכמו שאמרו חכמינו: “מי שלא טוב לו, יום טוב לו”.

ובכל זאת, כמה דברים שחשוב להבהיר על מנת שחוויית הביקור תהיה מוצלחת עבור שני הצדדים:

  • חובה לתאם הגעה מראש, עדיף כמה שיותר מוקדם ולפחות 48 שעות מראש. אוקיי, אם נתקעתם במקרה חירום בשעה מאוחרת, אפשר להבין. אבל ב-99% מהמקרים, אין שום סיבה שלא תתכננו את עצמכם בהתאם ותתאמו הגעה עם מלאך השביל מספיק זמן מראש.
  • ברוב הרשימות ברשת מפורסמים מספרי הטלפון הפרטיים של מלאכי השביל – בבקשה התייחסו לכך בכובד הראש המתאים והימנעו מלהתקשר בשעות מאוחרות או מוקדמות במיוחד. בכל מקרה אנחנו מעדיפים תמיד לפנות בהודעה.
  • חלק ממלאכי השביל הם אנשים דתיים / שומרי שבת. בדרך כלל זה מצוין מפורשות ברשימת מלאכי שביל הגולן, אבל במידה ויש לכם ספק מומלץ לשאול. למה זה חשוב? כי חלקם עשויים לבקש שתישארו עד צאת השבת או תשמרו על כללי המקום. על מנת למנוע אי נעימות מיותרת אנא וודאו מראש על מנהגי המקום, וכבדו אותם.
  • המלאכים יארחו אתכם לפי שיקול דעתם, הם אנשים פרטיים עם חיים משלהם – לא יושבים ומחכים לכם.
  • בבקשה נסו להקפיד להגיע בשעות נוחות ולעזוב בשעות נוחות – אתם מתארחים אצל מישהו בבית, לא בבית מלון ולא בצימר, בבקשה לא “להתנחל”.

וזהו בגדול. היגיון בריא ונימוס, זה הכל.

מדריך שבילים ארוכים ושביל הגולן

מדריך “שבילים ארוכים בישראל”

עדיין יש לכם שאלות לגבי הקטעים, המסלול או כל דבר אחר?

יש לנו את הפתרון האולטימטיבי – מדריך שבילים ארוכים בישראל. המדריך מהווה חוליה נוספת בסדרת המדריכים האדומים לשבילים בישראל, והוא מכיל – בנוסף למסלול שביל הגולן המלא וחיבור שלו למסלול שביל ישראל – עוד עשרות מסלולים ארוכים בארץ (ביניהם: מסע מים לים, שביל המעיינות, שביל הבשורה, סובב ירושלים ועוד רבים אחרים).

במדריך יש תיאורי דרך מפורטים בצרוף לפרופיל שימושי של גבהים ומרחקים. כמו כן יש בו מפות טופוגרפיות מעודכנות של סימון השבילים בקנה מידה של 1:50,000 שנותנות מענה מלא ומדויק לכל צרכי הניווט על השבילים, וכן מפות דרכים בקנה מידה של 1:250,000.

לפרטים נוספים על המדריך (וקוד הנחה)