תפוח אדמה במדורה: כל מה שאתם צריכים לדעת

תפוח אדמה במדורה

אנו ממשיכים את הסקירה שלנו על ארוחות השטח הטובות ביותר, בה אנחנו נותנים טיפים ומתכונים לבישול ארוחות גורמה בתנאי שדה (אוקיי, לא גורמה, אבל טעים). והיום נדבר על מתכון בסיסי שכל מי שיש לו ילדים וחוגג את ל”ג בעומר ככל הנראה מכיר – תפוח אדמה במדורה.

אז איך תכינו את תפוחי האדמה הטעימים ביותר, כמה זמן צריך לשים אותם באש, איך הכי נכון לתבל ואיזה תפו”דים לבחור? על הכל נדבר בפוסט של היום.

פוסטים קודמים בסדרה:

איך מכינים תפוח אדמה במדורה

הנה כל הטיפים למנה מושלמת של תפוחי אדמה במדורה:

1. בחירת הזן

אחד הדברים שישפיעו ביותר על התוצאה הסופית זה הזן של תפוחי האדמה שתבחרו. עבור אפייה במדורה, המומחים נוטים להמליץ על זנים המצטיינים במרקם יבש יחסית (הנפוצים שבהם: ג’לי – זן בעל גוון צהבהב שמקורו בגרמניה, דיטה – זן הולנדי בעל פקעת מוארכת שבשרה צהוב, ויולדי – זן הולנדי בעל צורה אליפטית וקליפה בהירה).

אגב, שימו לב שתפוחי האריזה ארוזים מראש באריזות רשת בצבעים שונים, בהתאם לשימוש המומלץ שלהם: אפייה – צהוב, בישול ומרק – ירוק, טיגון וצ’יפס – אדום.

אנחנו כמובן נלך על אלו שבצהוב.

2. הכנה

כלל ראשון – תמיד עטפו את תפוחי האדמה בנייר כסף, ואפילו בשכבה כפולה אם אפשר.

כלל שני – הניחו את תפוחי האדמה על גחלים, ולא ישירות בתוך האש. בתור המדורה עצמה החום הוא לא עקבי, ויש סיכוי גבוה שתפוח האדמה שלכם יישרף מבחוץ לפני שהחלק הפנימי שלו יתבשל. אם אתם באמת רוצים את המנה המושלמת, נסו למשוך כמה גחלים מחוץ למדורה, ועטפו את תפוחי האדמה בהם כך שהם יקבלו חום שווה מכל הצדדים.

מצד שני, במידה ואתם מכינים כמות גדולה של תפוחי אדמה (נגיד לכל הילדים בכיתה) – אפשרות מהירה היא להשחיל את כל תפוחי האדמה על חוט ברזל. זה יאפשר לכם להכניס ולהוציא מהמדורה (ולסובב קצת באמצע) בקלות ובאפקטיביות.

3. תיבול

מרבית האנשים טוענים כי התיבול המשולם הוא ללא תיבול בכלל – תנו לתפוח האדמה לצאת מהמדורה “נקי”, ואז הוסיפו לו מלח, פלפל ומה שבא לכם.

המתקדמים יותר יכולים לחצות ולמרוח את תפוחי האדמה בחמאה (או מרגרינה) – זה ימנע מתפוחי האדמה להתייבש באש החזקה ויוציא אותם רכים וטעימים במיוחד. באותה הצורה ניתן למרוח את החמאה בצידו החיצוני של תפוח האדמה, מה שיתן לו קליפה קריספית נפלאה.

4. כמה זמן לשים באש?

זה כמובן תלוי בעוצמת האש, אבל סביר להניח שזה הולך לקחת לכם משהו כמו 45 דקות.

איך יודעים אם תפוח האדמה מוכן? ראשית, מנסים ללחוץ עליו טיפה. אם התחושה היא רכה ונותר משקע של האצבע או המלקחיים – יש לנו כנראה תפוח אדמה מוכן. נמשיך עם נעיצה של קיסם או סכין קטנה – אם הוא נכנס בקלות, זה הזמן להוציא את תפוח האדמה מהמדורה.

יש לכם הרבה ילדים ואין להם סבלנות? אתם תמיד יכולים לבשל את תפוחי האדמה בבית במים רותים לכרבע שעה לפני העטיפה בנייר כסף והזריקה לאש – זה יקצר את זמן האפייה במדורה לכ-5 דקות בלבד.

5. שדרוגים

רוצים להוסיף עניין למנה?

המלצה אחת היא לרוקן במעט את תכולת תפוח האדמה, ולמלא את החלל שנוצר בגבינות, פטריות, בצל מטוגן או מה שבא לכם – ומפה להמשיך בתהליך הרגיל (נייר כסף, מדורה, בטן). הכי פשוט זה לחתוך את הכיפה של תפוח האדמה, לרוקן אותו בעזרת כפית, למלא בכל הדברים השווים ואז פשוט לסגור חזרה עם הכיפה שהסרנו.

רוצים לנסות מנה של “תפוח אדמה אינדיאני”? עשו את אותו התהליך, אבל במקום למלא את תפוח האדמה בגבינה או ירקות אחרים, שברו לתוכו ביצה.

ואולי השדרוג הכי שווה – חתכו את תפוח האדמה לפרוסות של כ-1 סנטימטר, אבל שמרו אותן יחד לפי צורתו הטבעית של תפוח האדמה. מרחו חמאה או מרגרינה בין הפרוסות, והוסיפו פרוסת בצל בין כל פרוסה לפרוסה. עטפו בחזרה בנייר הכסף, והמשיכו כרגיל. טירוף.

6. עוד ירקות

כן, שמעתם אותי נכון! מי אמר שרק תפוח אדמה מתאים למדורה?

אם בא לכם קצת לגוון, אתם בהחלט מוזמנים לנסות להכין בטטה במדורה. הבטטה היא רכה (ומתוקה) יותר, ולכן היא תתרכך הרבה יותר מהר – משהו כמו 20 דקות במדורה והיא מוכנה.

עוד אופציות שעובדות יפה – בצל, פלפל, ובעצם כמעט כל ירק שנמצא באנטיפסטי. שימו לב שהזמן במדורה צריך להשתנות בהתאם, אבל הבנתם את העיקרון.