איך לכבס שק שינה? המדריך המלא לניקוי שק השינה שלכם

איך מכבסים שק שינה

אם שק השינה שלכם כבר נהיה קצת כהה מלכלוך, או גרוע מכך – מאבד את הרכות הפנימית שלו – כנראה שהגיע הזמן לתת לו ניקוי טוב. וזה חשוב גם מעבר לרמה האסתטית: הצטברות של לכלוך חיצוני, בתוספת שמן וזיעה שלנו, יכולים לעבור לאורך זמן גם לתוך המילוי של שק השינה, מה שפוגע לו ביכולת הבידוד. אז איך לכבס שק שינה, ומתי כדאי לעשות את זה? המשיכו לקרוא – זה הנושא של הפוסט של היום.

נתחיל.

באיזו תדירות עלינו לנקות את שק השינה?

נגדיר את זה ככה: אין צורך לנקות את שק השינה לאחר כל טיול, אך מומלץ לכבס אותו פעם בשנה, לכל הפחות. אם אתם משתמשים בשק השינה בתדירות גבוהה יותר, ייתכן שתרצו בהתאם גם לכבס אותו בתדירות גבוהה יותר. זמן טוב לנקות את שק השינה כמו שצריך הוא לפני שאתם מאחסנים אותו בסוף עונת הטיולים, או לפרק זמן ממושך. ללא ניקיון טוב לפני, שמני גוף ושאריות שומניות אחרות יישארו על בדים וסיבים לאורך זמן ארוך, גם במידה ושק השינה כבר ארוז.

טיפים כלליים לניקוי שק שינה:

הימנעו מניקוי יבש – הממיסים התעשייתיים המשמשים לניקוי יבש עושים לא טוב לשקי השינה, ויכולים לפגוע בתכונות הטבעיות של הפוך (השמנים המסייעים בשמירה על דירוג הטמפרטורה שלו).

ניקיון מתחיל בשטח – אתם יכולים לעזור לשק השינה להחזיק מעמד לזמן רב יותר ולהישאר נקי יותר אם תטפלו בו כבר בשטח. מנעו הצטברות של לכלוך באמצעות שימוש בציפית, שינה בבגדים נקיים ואוורור שק השינה שלכם לייבוש בכל פעם שהוא נרטב או צובר לחות.

איך לכבס שק שינה

איך לכבס שק שינה

בגדול יש שני סוגים עיקריים של שק שינה – פוך וסינטטי. עוד על כך ניתן לקרוא במדריך הארוך שכתבנו בנושא בחירת שק שינה. לא לדאוג – נדבר על שניהם.

איך לכבס שק שינה מפוך

  1. ראשית, חשוב לבדוק את הוראות היצרן – על תווית הנמצאת על שק השינה עצמו, בחוברת ההדרכה שהגיעה עמו או באתר האינטרנט של היצרן.
  2. עדיף להשתמש במכונת כביסה מסחרית (כזו הנמצאת במכבסות), מכיוון שהקיבולת הגדולה יותר של המכונה מבטיחה ניקוי יסודי יותר של שק השינה. אם אין לכם גישה למכבסה, ניתן להשתמש במכונת כביסה ביתית, אבל מומלץ להשתמש בכזו עם פתח קדמי. בכל מקרה רצוי להימנע משימוש במכונת כביסה עם פתח עליון, מכיוון שבאלו יש סיכוי גבוה יותר ששק השינה ייפגע או ייפרם. אם כל האופציות לא אפשריות, עדיף לשטוף את שק השינה באופן ידני (ועל כך בהמשך).
  3. לשקי שינה מפוך, מומלץ להשתמש בסבון כביסה מתאים אשר שומר על תכונות הבידוד (לופט), כמו למשל זה של Nikwax Down Wash Direct (הנה הוא באמזון), או כל אחד אחר שמגדיר מפורשות שהוא מתאים לשימוש על פוך. סבון כביסה רגיל עלול להוביל לגודש או להפחית את יכולת הבידוד של שק השינה.
  4. פתחו את השק לחלוטין כדי למנוע מהריצרץ שלו להיתקע או להישבר בהמשך הכביסה.
  5. פעלו לפי הוראות היצרן – אך ברוב המקרים ההגדרה היא לכבס את שק השינה במים חמים וסחיטה עדינה.
  6. כבסו את שק השינה לפחות פעמיים כדי להסיר ממנו את כל חומרי הניקוי. שאריות שנותרו מאחור עשויות למנוע מסיבי הפוך שבתוך השק מלהתייבש. לאחר מכן, נסו להוציא כמה שיותר לחות משק השינה – הוא אמור להרגיש כאילו יש בו גושים צפופים. אם הוא מרגיש ספוגי, שימו אותו למחזור כביסה נוסף.
  7. נסו לתמוך בשק כולו (ולא רק בקצה אחד) בעת ההוצאה ממכונת הכביסה, זה עוזר למנוע מתיחה וקריעה של התפרים. סחטו בעדינות עודפי מים והמשיכו לשלב הייבוש.
שק שינה

איך לכבס שק שינה סינטטי

  1. כם פה, הדבר הראשון שיש לעשות הוא לבדוק את הוראות היצרן – על תווית הנמצאת על שק השינה עצמו, בחוברת ההדרכה שהגיעה עמו או באתר האינטרנט של היצרן.
  2. עדיף להשתמש במכונת כביסה מסחרית (כזו הנמצאת במכבסות), מכיוון שהקיבולת הגדולה יותר של המכונה מבטיחה ניקוי יסודי יותר של שק השינה. אם אין לכם גישה למכבסה, ניתן להשתמש במכונת כביסה ביתית, אבל מומלץ להשתמש בכזו עם פתח קדמי. בכל מקרה רצוי להימנע משימוש במכונת כביסה עם פתח עליון, מכיוון שבאלו יש סיכוי גבוה יותר ששק השינה ייפגע או ייפרם.
  3. השתמשו בסבון כביסה מתאים. עבור שקי שינה סינטטיים, ההמלצה היא להשתמש בחומר ניקוי טכני כמו Tech-Wash של Nikwax (הנה הוא באמזון), או כל סבון כביסה המיועד לחומר סינתטי.
  4. פתחו את השק לחלוטין כדי למנוע מהריצרץ שלו להיתקע או להישבר בהמשך הכביסה.
  5. ברוב המקרים ההגדרה היא לכבס את שק השינה במים חמים וסחיטה עדינה (ודאו את זה בהוראות היצרן, ופעלו לפיהן).
  6. כבסו את שק השינה לפחות פעמיים כדי להסיר ממנו את כל חומרי הניקוי. אם שק השינה מרגיש ספוגי, הכניסו אותו למחזור כביסה נוסף.
  7. נסו לתמוך בשק כולו (ולא רק בקצה אחד) בעת ההוצאה ממכונת הכביסה, זה עוזר למנוע מתיחה וקריעה של התפרים. סחטו בעדינות עודפי מים והמשיכו לשלב הייבוש.
שק שינה

איך לכבס שק שינה ביד

  1. מלאו אמבטיה במים פושרים או חמים.
  2. הוסיפו את סבון הכביסה המתאים לשק השינה שלכם (בהתאם לסוג שלו). הימנעו משימוש ביותר מדי סבון, כי זה יהיה קשה לשטוף אותו.
  3. הניחו את שק השינה במים ומרחו בעדינות סבון לכל אורכו. שפשפו במיוחד את האזורים המלוכלכים ביותר. לאחר מכן, ניתן להשרות את שק השינה במים למשך כשעה.
  4. פתחו את פקק האמבטיה וסננו את כל המים החוצה.
  5. מלאו את האמבטיה במים קרים או פושרים לשטיפה והוציאו את הסבון בעדינות. תנו לשק השינה לשבת במשך 15 דקות, ונקזו את המים.
  6. סחטו את כל המים שנותרו. חזרו על תהליך השטיפה הזה עד שכל הסבון יוצא משק השינה.
  7. לאחר שסחטתם את כל המים שאתם יכולים, עשו משק השינה צורת כדור, וקחו אותו כך למייבש (זה עוזר למנוע קרעים או מתיחה).
ניקוי שק שינה

איך לייבש שק שינה

שקי שינה סינטטיים יתייבשו הרבה יותר מהר מאשר שקי שינה מפוך: ברוב המקרים שק שינה סינטטי יתייבש בפחות משעה, ולאחד מפוך ייקח כמה שעות על מנת להתייבש ביסודיות. הנה מספר טיפים לייבוש שק שינה סינטטי או מפוך:

  • השתמשו במייבש מסחרי במידת האפשר. למייבשים מסחריים יכולת קיבול גדולה יותר המאפשרת קיפול מלא של שק השינה. אם אין לכם גישה למייבש מסחרי, השתמשו באחד ביתי.
  • הגדירו את המייבש על חום נמוך. חום גבוה יכול להמיס בדי ניילון עדינים, כך שעדיף לייבש את שק השינה בחום נמוך לזמן ארוך יותר מאשר למהר ולפגוע בו.
  • לשקי שינה מפוך, הוסיפו שניים או שלושה כדורי טניס לתוך שק השינה לפני ההכנסה למייבש. הכדורים עוזרים בפירוק גושי הפוך ומאיצים את תהליך הייבוש. עבור שקי שינה סינטטיים, כדורי טניס מועילים אך לא הכרחיים.
  • חזרו על הפעולה כמה פעמים עד לייבוש מלא של שק השינה – סביר להניח שזה ייקח לפחות שעה.
  • שיטות ייבוש אחרות: למרות שזה ייקח יותר זמן, אתם יכולים גם לייבש את שק השינה שלכם באוויר על ידי פריסה שלו על משטח נקי באזור עם לחות נמוכה וללא אור שמש ישיר. ניתן גם לתלות אותו לייבוש, אך הקפידו לחלק את המשקל כדי לא להפעיל יותר מדי לחץ על בד הניילון.
  • ודאו כי שק השינה יבש לחלוטין לפני שאתם מכניסים אותו לשקית האחסון שלו. הניחו או תלו אותו במהלך הלילה.

לקריאה נוספת

שק השינה לא לבד – יש עוד דברים שחשוב לנקות לאחר השימוש, העיקרי שבהם זו שקית השתיה, שנוטה לצבור בקטריות בזמן טיול. רוצים לדעת איך? היכנסו למדריך שלנו בנושא ניקוי שלוקר.

עוד כמה דברים שכדאי לדעת: