איך מנקים שלוקר? כל הדרכים לניקוי שקית השתייה שלכם

ניקוי שלוקר

הדבר הראשון שאנחנו רוצים להגיד בנוגע לשאלה “איך מנקים שלוקר” – אותה שקית שתייה שיושבת מלאה במים בתוך תיק הטיולים או הרכיבה שלכם לאורך זמן – לא נוגע בכלל בתהליך הניקוי שלו, אלא דווקא לייבוש.

אתם צריכים לשטוף את השלוקר שלכם, כמובן, אבל המרכיב המשפיע יותר על ההיגיינה – ממנו רוב האנשים דווקא שוכחים – הוא לייבש את השלוקר ביסודיות לפני שאתם אורזים אותו בחזרה בתיק. אין דבר יותר גרוע ממים עומדים, ואתם לא רוצים לנקות את השלוקר רק כדי לתת לו להתבשל במים של עצמו, תחוב בתיק.

איך מייבשים אותו? זה קל. הפכו אותו כלפי חוץ ועם הפתח כלפי מטה, ותלו אותו (כשהוא עדיין פתוח) מעל משהו – בקבוק יין או שמן זית, ברז הכיור, מרית, גליל מגבות נייר ריק – עד שהוא מתייבש. חלק מהדגמים היותר יקרים של השלוקרים אפילו מגיעים עם ערכת ניקוי משלהם (ועבור אלו שלא, ניתן לקנות אחת בזול, למשל באמזון). מנגד, יש גם דרכים לעשות את זה עם כלים שיש בבית – ואותן נפרט בפוסט של היום.

חשוב להזכיר – מומלץ לרוקן ולייבש את שקית השתייה לאחר כל שימוש (ובטח שלא לאחסן אותה כשהיא מלאה במים). והאמת היא שאין צורך לנקות אותה היטב עם מים וסבון בכל פעם שאתם יוצאים ליום טיול או רכיבה, אלא לנקות אותה באופן יסודי כמה פעמים בשנה, ולפני שאתם מחזירים אותה לאחסון.

אז איך מנקים שלוקר? יש כמה דרכים שונות:

ניקוי שלוקר במדיח

הדרך הראשונה והכי פשוטה היא לנקות את השלוקר במדיח – אבל זה רלוונטי רק לדגמים שניתן להפוך מבפנים החוצה (למשל שקיות השתיה של HydraPak). אם אתם יכולים לעשות את זה, פשוט הפכו את השלוקר עם הפנים כלפי חוץ, ושימו אותו במדיח יחד עם שאר כלי המטבח שלכם. קל.

לצערנו, עבור רוב השלוקרים בשוק – למשל אלו של שורש, שנפוצים בארץ – זה לא המקרה. אבל לא לדאוג, יש לנו עוד כמה שיטות ניקוי עבורם.

שלוקר

ניקוי שלוקר בצורה ידנית

ניתן לנקות את רוב שקיות השתייה באמצעות מים חמים (לא רותחים) וקצת סבון ושטיפה יסודית. אתם יכולים להשתמש בכמות זעירה של סבון כלים או חומרי ניקוי טבעיים כמו מיץ לימון, סודה לשתיה או חומץ. מתכון מומלץ הוא למלא את שקית השתייה במים חמים, להוסיף כפית סודה לשתייה וכפית חומץ, ולתת לתמיסה להיספג בשלוקר במשך 20 דקות לפני השטיפה.

הסירו את הצינור (וגם שסתומי הנשיכה במידה והם מתפרקים) ושימו אותם בקערת מים פושרים עם סבון. תנו להם שבת במים קצת, שפשפו וייבשו אותם לחלוטין. בנוסף, אתם יכולים להשתמש במברשת שמגיעה עם ערכות הניקוי שהוזכרו קודם על מנת לקרצף את פנים שקית השתייה ובחוט על מנת לנקות את הצד הפנימי של צינורית השתיה (גם הוא מגיע עם הערכה, או שניתן לאלתר אחד ביתי).

שלוקר

טבליות ניקוי

מחפשים פתרון עוד יותר קל? זרקו טבלית ניקוי לשלוקר יחד עם קצת מים חמים, ותנו לה לתסוס ולעשות את העבודה הקשה בשבילכם.

רוב המותגים שמייצרים את שקיות השתייה מוכרים גם טבליות ניקוי תואמות, בדרך כלל על בסיס אקונומיקה. אנחנו אוהבים את אלו של CamelBak (הנה הן באמזון). השאירו אותן בשלוקר למשך חמש עד שלושים דקות (קראו את הוראות היצרן), ושטפו.

שלוקר

הקפאה בין שימושים

הנה עוד טריק שכדאי להכיר כשמדברים על איך מנקים שלוקר, שמתאים במיוחד למי שחי באקלים חם ולח בו חיידקים גדלים בקלות, או נוהג למלא את השלוקר במשקאות ספורט או מיצים דביקים. כדאי לכם לשקול ולהקפיא את השלוקר בין שימושים.

אחרי השימוש, רוקנו ושטפו קלות את שקית השתייה, ייבשו אותה ואת הצינורית כהלכה ופשוט שימו אותם במקפיא עד שאתם מוכנים להשתמש בהם שוב. ההקפאה הורגת את כל החיידקים שעדיין חיים בשלוקר, ומונעים משאריות הסוכר והלחות לגדל עובש או טחב.

ניקוי שלוקר

לקריאה נוספת

רוצים ללמוד עוד כמה דברים? היכנסו למדריכים שלנו בנושא ציוד לשביל ישראל. כמה מומלצים שבהם:

יש לכם עוד שאלות? מוזמנים לפנות אלינו בתגובות פה בעמוד, או דרך עמוד הפייסבוק שלנו (שווה לעקוב!)